Recenzja Brainwavz ProAlpha

Polska strona Brainwavz stwierdza, że ProAlphy cechują „doskonale zdefiniowane, głębokie basy oraz równa średnica i świetnie rozszerzone, lekko wycofane wysokie tony” – ile w tym jest prawdy, a ile marketingu? Jeżeli potencjalny nabywca przeczyta, że coś jest świetnie rozszerzone i lekko wycofane, to może poczuć, że to coś jest tu „wyraźnie zamazane”. Ale nie czepiajmy się słówek, skupmy się na tym co faktycznie oferują doki Brainwavz.

proalphyPo pierwsze ProAlphy cechuje naturalne i wyraźnie ocieplone, ale też dość ciemne brzmienie, które jednak pozwala wierzyć, że słuchane dźwięki są wciąż bliskie oryginałowi i rozbrzmiewają w sposób mało zniekształcony. Skądinąd wiadomo, że zwłaszcza muzyka rozrywkowa grana czy to na koncertach z nagłośnieniem czy też bez nagłośnienia nie ma zimnej metalicznej i wydestylowanej barwy, lecz jest po prostu nasycona niższymi brzmieniami. ProAlphy mają więc ten fun, pozytywny balans tonalny z wyraźnym podkolorowaniem w postaci podbicia środkowego basu, przez co dobrze mieszczą się w typowo konsumenckim profilu brzmienia.

Czy jednak odznaczają się one doskonale zdefiniowanymi głębokimi basami? Ta formułka może sugerować, że są to słuchawki dla bassheada – zorientowane na to pasmo i reprodukujące je w sposób ponadprzeciętny. W rzeczywistości bas w ProAlphach jest mocniej zaakcentowany, ale jest to raczej bas środkowy i górny. ProAlphy aplikują go w sposób nasycony, zaokrąglony i w miarę szybki. Miłośnicy efektownego zejścia oraz głębokiego i wibrującego „mruczenia” lub też technicznego konturowego basu mogą tu nie być usatysfakcjonowani. Krótko mówiąc bas jest naprawdę niezły, słychać go dużo (dla zwolenników zrównoważonego, neutralnego brzmienia wręcz za dużo), jest przyjemny i łatwy w odbiorze, ale do doskonałości trochę mu brakuje. Nade wszystko nie jest to bas zdefiniowany w pełnym zakresie, lecz głównie w środkowej i górnej jego części.

Mocną stroną ProAlph są tony średnie i wokale. Nie są one wycofane i nie słychać tu zbyt dużo zniekształceń, za to sporo szczegółów i detali. Barwa wokali jest bardzo naturalna (realistyczna i ocieplona), także za sprawą braku jakiejkolwiek sybilizacji. I tutaj dotykamy tematu „świetnie rozszerzonych, lekko wycofanych wysokich tonów”. Czyżby chodziło o to, że na szerokiej scenie rozbrzmiewają gładkie wysokie tony? Bingo! Tony wysokie faktycznie nie są natarczywe i ProAlphy nie pozwalają im wznieść się ponad pewien kontrolowany poziom, jednakże w ogólnym ujęciu nie ma wrażenia wybrakowania sopranów.

proalphaChociaż ProAlphom daleko jest do techniczno-analitycznego grania, to głównie za sprawą przyzwoitej i pojemnej sceny z bardzo dobrą stereofonią, ich separacja jest całkowicie zadowalająca. Bez trudu rozróżnimy ścieżki, instrumenty, przypisując im określoną pozycję. Pewien mankament w prezentacji stanowi podbity bas, który ma tendencję do przyciemniania innych pasm, a przez to obrazu całej sceny. ProAlphy nie grają jednak bezpośrednio, co pozytywnie wpływa na percepcję przestrzeni. Wybijają się one także pod względem skuteczności muzycznej i łatwości napędzenia.

Podsumowując, ProAlphy są stosunkowo uniwersalnymi słuchawkami o atrakcyjnym konsumenckim profilu brzmienia, oferując w swojej niewielkiej cenie bardzo dużo, przede wszystkim, ciepłe, barwne i żywe granie, a przy tym wysoki poziom szczegółowości i odwzorowania detali. Po sieci zaś krąży historia użytkownika, który po usłyszeniu ProAlph postanowił sprzedać swoje Phonaki Audeo i potraktujmy to jako najbardziej praktyczną recenzję tych słuchawek Brainwavz (choć sprzętowo to dwa inne światy). Osoby zainteresowane lepiej zrównoważonym brzmieniem sugerowałbym raczej sięgnąć po model Brainwavz M1, który cechuje bardziej powściągliwy, stonowany bas oraz szersza scena (zainteresowanych odsyłam w tym miejscu do recenzji Audiofanatyka).

OCENA: 7.6 / 10

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s